Montarea cuplajelor


Cuplajele sunt organe de masini care asambleaza doi arbori montati in continuare si asigura transmiterea puterii de la un arbore la altul.

Cuplajele se clasifica dupa diferitele lor tipuri constructive si dupa conditiile de functionare. Se deosebesc: cuplaje de legatura permanenta si cuplaje de ambreiere-debreiere.

Fiecare tip de cuplaj are o tehnologie specifica de asamblare in raport cu constructia si destinatia sa in cadrul masinii de care face parte.

Montajul cuplajelor cu discuri incepe cu verificarea coaxialitatii arborilor.

Discurile se monteaza pe capetele arborelui prin presare la cald. Daca momentul de transmis este mare, atunci se monteaza si pene. Dupa fixarea discurilor se aduc gaurile de pe discuri fata in fata (prin rotirea unui arbore), si apoi se introduce provizoriu un surubintr-una din gauri. Apoi se alezeaza celelalte gauri, se introduc apoi celelalte suruburi in gauri si se strang piulitele. Se scoate surubul provizoriu din gaura, apoi se alezeaza gaura si se monteaza definitiv si ultimul surub.

Cuplajul manson este alcatuit din doua jumatati asamblate cu suruburi care strang cele doua capete de arbore.

Momentul se transmite prin intermediul unei pene longitudinale. Asamblarea cuplajului este simpla.

Se monteaza pana longitudinala, apoi se aduc in contact cele doua jumatati ale cuplajului, se introduc suruburile si se strang piulitele.

Cuplajul cu bolturi, se monteaza astfel:

Se asambleaza inelele de cauciuc pe bolturi, apoi se monteazabolturile intr-un semicuplaj prin strangerea piulitelor pana la refuz. Imperecherea semicuplajelor se face prin presarea bolturilor cu rondele de cauciuc, in gaurile corespunzatoare din celalalt semicuplaj.

Autor: Cuplajele sunt organe de masini care asambleaza doi arbori montati in continuare si asigura transmiterea puterii de la un arbore la altul.

Cuplajele se clasifica dupa diferitele lor tipuri constructive si dupa conditiile de functionare. Se deosebesc: cuplaje de legatura permanenta si cuplaje de ambreiere-debreiere.

Fiecare tip de cuplaj are o tehnologie specifica de asamblare in raport cu constructia si destinatia sa in cadrul masinii de care face parte.

Montajul cuplajelor cu discuri incepe cu verificarea coaxialitatii arborilor.

Discurile se monteaza pe capetele arborelui prin presare la cald. Daca momentul de transmis este mare, atunci se monteaza si pene. Dupa fixarea discurilor se aduc gaurile de pe discuri fata in fata (prin rotirea unui arbore), si apoi se introduce provizoriu un surubintr-una din gauri. Apoi se alezeaza celelalte gauri, se introduc apoi celelalte suruburi in gauri si se strang piulitele. Se scoate surubul provizoriu din gaura, apoi se alezeaza gaura si se monteaza definitiv si ultimul surub.

Cuplajul manson este alcatuit din doua jumatati asamblate cu suruburi care strang cele doua capete de arbore.

Momentul se transmite prin intermediul unei pene longitudinale. Asamblarea cuplajului este simpla.

Se monteaza pana longitudinala, apoi se aduc in contact cele doua jumatati ale cuplajului, se introduc suruburile si se strang piulitele.

Cuplajul cu bolturi, se monteaza astfel:

Se asambleaza inelele de cauciuc pe bolturi, apoi se monteazabolturile intr-un semicuplaj prin strangerea piulitelor pana la refuz. Imperecherea semicuplajelor se face prin presarea bolturilor cu rondele de cauciuc, in gaurile corespunzatoare din celalalt semicuplaj.

Autor: Tehnologia asamblarii si montajului (I. Gheorghe, M. Voicu, I Paraschiv)

persoane au considerat acest articol util. Votează dacă ți-a fost de ajutor.