Transfăgărașanul

Transfagarasanul

Transfăgărășanul

Transfagărășanul constituie o importantă realizare tehnică în construcția de drumuri din Romania. Toate celelalte șosele care traversează Carpații Meridionali au folosit trecătoare naturale, respectiv Predeal, Bran, pe Valea Oltului sau a Jiului. Spre deosebire de aceste, Transfăgărașanul trece practic peste munți, atingând, la cota maximă, înălțimea de peste 2000 m.

Transfăgărașanul realizează o legatură directă și mai scurtă între platforma industrială a orașului Pitești și zona industrială din sudul Transilvaniei, respectiv Făgăraș, orașul Victoria, unde există două mari combinate chimice.

Traseul șoselei urcă practic din orașul Curtea de Argeș, urcând până la barajul de la Vidraru al hidrocentralei de pe Argeș. În continuare șerpuieste pe malul marelui lac de acumulare și începe escaladarea Munților Făgărașului, pentru a coborî apoi pe lângă lacul Balea.

După ce trece în apropierea orașului Victoria, atinge șoseaua Brașov-Sibiu în localitatea Arpas, situată la o distanță de circa 28 km de Făgăraș. De la Vidraru, șoseaua urcă continuu spre Cumpăna, Piscul Negru și Vârful Capra, trecerea peste Munții Făgărașului făcându-se între vârfurile Negoiu și Moldoveanu, care ating cele mai mari înălțimi din țara noastră.

Trecerea între cele două vârfuri se face printr-un tunel lung de 860 m, cel mai lung tunel rutier din țară, situat la cea mai mare înălțime. Coborârea pe versantul nordic al Munților Făgăraș se face pe la lacul Balea, cascada Balea și Cartisoara.