De unde ne luam vitamina D in sezonul rece?


vitamina D

Ce este vitamina D?

Vitamina D este unul dintre nutrienții responsabili de menținerea corpului sănătos.

Aceasta este esențială în reglarea nivelului de calciu și fosfor în organism – elemente direct responsabile de sănătatea oaselor, dinților și a mușchilor.

Lipsa acestei vitamine este cea mai frecventă deficiență întâlnită la nivel mondial. Un studiu făcut de “Spanish Foundation for Science and Technology” arată că 70% din populația Europei are de suferit din cauza lipsei acesteia.

De unde ne luăm această vitamină?

Soarele este principala sursă. Corpul uman produce “vitamina soarelui” prin expunere directă la razele ultraviolete. O expunere constantă și controlată, desigur. Bine, bine, dar ce facem în sezonul rece? Știm că din noiembrie și până în martie-aprilie Soarele este scump la vedere. Cum ne luăm iarna doza zilnică? Sau cum fac asta locuitorii zonelor nordice?

Nu există un nivel optim, general valabil. Necesarul zilnic diferă de la zonă la zonă, de la nație la nație și chiar de la individ la individ. De exemplu adulții englezi au nevoie de 10mg pe zi. În SUA se recomandă până la 20mg pe zi.

“Vitamina se găsește sub două forme: D3 și D2.”
Prin piele corpul absoarbe razele ultraviolete și le transformă în vitamina D3. Vitamina D2 se găsește în plante, cu precăder în ciuperci. O sursă bogată de vitamina D2 este uleiul de ficat de cod. Mai găsim vitamina D2 în ton, sardine, gălbenuș de ou, cereale integrale și în lapte. O cană de lapte integral asigură 30% din necesarul zilnic.


Autor: Romica Bocsa

persoane au considerat acest articol util. Dacă ți-a fost de ajutor, te rog să lași un vot.
%d blogeri au apreciat: