Montarea transmisiilor cu roti cu frictiune

Transmisiile cu roti cu frictiune servesc la transmiterea si transformarea miscarii de rotatie, folosindu-se frecarea ce ia nastere intre suprafetele in contact.

Avantajele transmisiilor cu roti cu frictiune sunt: constructie simpla, siguranta la suprasarcini, mers linistit si fara socuri, permit cuplarea si decuplarea in timpul mersului etc.

Dezavantajele acestor transmisii sunt: raportul de transmitere se modifica din cauza patinarilor in timpul mersului, puterile transmise sunt mici etc.

Rotile cu frictiune se centreaza pe arbore fie printr-un ajustaj cilindric, fie printr-un ajustaj conic.

Transmiterea momentului se realizeaza pe arbore fie printr-un ajustaj cilindric, fie printr-un ajustaj conic.

Transmiterea momentului se realizeaza cu ajutorul penelor (paralele sau disc), iar asigurarea impotriva iesirii de pe arbore, cu ajutorul unui surub sau al unei piulite.

Inainte de montare se verifica bataia frontala si radiala care pot sa aibavalori mai mari decat cele admisibile, datorita unor prelucrari neingrijite.

Se introduc rotile pe arbore si se controleaza cu calibru de interstitii paralelismului si contactului dintre roti.

Apoi se monteaza penele in locasuri, se introduc rotile pe arbori si se strang piulitele sau suruburile.

Autor: Tehnologia asamblarii si montajului (I. Gheorghe, M. Voicu, I Paraschiv)

%d blogeri au apreciat: