Spalarea pieselor in vedera asamblarii


In urma prelucrarilor mecanice, pe suprafetele pieselor, in canale si gauri raman aschii marunte, pilitura, pulbere abraziva de la rectificare, urme de ulei si alte impuritati, care provoaca uzura prematura a pieselor in timpul lucrului (lagare, rulmenti etc.), exercitand totodata si o actiune coroziva asupra acestora. Pentru a se evita acest pericol, piesele si subansamblurile se supun, in vederea montarii, unei operatii de spalare. In functie de caracterul productiei, piesele se spala manual sau cu mijloace mecanizate.

La productia individuala si de serie mica, piesele se spala manual, in rezervoare sau in bai deschise, utilizandu-se petrol lampant sau benzina si perii de par sau pensule. Productivitatea acestui procedeu este scazuta, iar consumul de lichide de spalare este ridicat; totodata, exista si un permanent pericol de incendiu. Din aceste motive, baile deschise au o aplicare tot mai restransa, fiind inlocuit cu mijloace mecanizate.

La fabricatia de serie mare si de masa, pentru spalarea pieselor se folosesc masini de spalat cu una sau cu mai multe camere.

Procesul de spalare este complet mecanizat, fiind deosebit de practic si de economic.

Piesele 1 sint transportate pe calea cu role 2, pusa in mis­care de motorul electric 3, reductorul 4 si transportorul cu lant 5.

spalarea pieselor in vedera asamblarii

Solutia de spalare (apa in care se adauga: fosfat trisodic, soda calcinata, azotat de sodiu sau silicat de sodiu), incalzita prin serpentina 6, este aspirata de pompa centrifuga 7, din rezervorul de depozitare (plasat in partea inferioara a masinii), si pompata (refulata), la presiunea de (35) . 105 Pa in instalatia de stropit 8, dispusa astfel incit piesele sa fie spalate cu un jet puternic din toate directiile simultan.

Pentru spalarea pieselor de precizie ridicata sau cu forma complicata se folosesc instalatii moderne de curatire cu ultrasunete. Principiul unor asemenea instalatii consta in producerea in lichidul baii de spalare a unor oscilatii mecanice de frecventa ridicata (18-21 kHz) care, datorita presiunii si depresiunii produse la suprafata pieselor, indeparteaza cu usurinta murdaria. In felul acesta, creste randamentul instalatiei si se imbunatateste calitatea  spalarii.

Dupa spalare, piesele trebuie suflate cu aer comprimat, pentru a se curata orificiile canalele si alte locuri greu accesibile si pentru a se usca piesele.

In acest scop, este necesar ca, la fiecare loc de munca, sa fie instalate: o priza de aer, un furtun flexibil si un robinet de inchidere si deschidere; dupa uscare, piesele de schimb se ung cu vaselina tehnica sau vaselina speciala anticorosiva, se impacheteaza cu hartie parafinata sau uleiata si se depozi­teaza.

Autor: Tehnologia asamblarilor si montajului (I. Gheorghe, M. Voicu, I Paraschiv)

persoane au considerat acest articol util. Dacă ți-a fost de ajutor, te rog să lași un vot.
%d blogeri au apreciat: